سرویس و نگهداری یو پی اس

سرویس و نگهداری یو پی اس به چه صورت میباشد و چه اهمیتی دارد

سرویس و نگهداری یو پی اس چه اهمیتی دارد؟

سرویس و نگهداری یو پی اس و دیگر تجهیزات برق به طور اصولی و صحیح موجب حفظ عملکرد و افزایش طول عمر آنها خواهد شد. همانطور که میدانید UPS ها نقش بسیار مهمی جهت حفاظت از تجهیزات گران قیمت و حساس در برابر اختلالات برق دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت سرویس و نگهداری یو پی اس بپردازیم، پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

ضرورت و اهمیت نگهداری و سرویس UPS

سرویس و نگهداری وسایل الکترونیکی در برابر خطرات و اختلالات برق مانع از سوختن دستگاه و دیگر تجهیزات متصل به آن می شود. در واقع یو پی اس ها اصلی ترین خط دفاعی در برابر نوسانات و تغییرات افت ولتاژ هستند. در نتیجه بایستی سلامت و ایمنی تجهیزات الکترونیکی را در اولویت اصلی کار خود قرار دهیم. چک کردن دوره ای و به موقع یو پی اس ها تا حد زیادی مانع از خرابی دستگاه خواهد شد.

سرویس و نگهداری یو پی اس از دو جنبه مهم اهمیت فراوانی دارد. اول اینکه UPS ها در زمان قطعی برق به عنوان منبع تغذیه به حساب می آیند. از کار افتادن و خرابی این قطعه موجب کاهش عملکرد بقیه تجهیزات می شود.

دوم اینکه برخی از یو پی اس ها همانند UPSهای آنلاین دارای تکنولوژی تبدیل دوگانه می باشند و نقش بسیار مهمی جهت حفاظت تجهیزات دارند و در زمان جریان برق ممانعت از انتقال بی کیفیتی جریان برق به دیگر تجهیزات می شود. در بخش های مختلفی همچون دیتا سنترها، مجتمع های تجاری، مراکز درمانی، اتاق های سرور و … از تجهیزاتی استفاده می کنند که به هر نوسان فرکانس و ولتاژ حساس باشند. در نتیجه توقف و یا افت عملکرد یو پی اس سبب آسیب و خرابی تجهیزات می شود.

وجود یک برنامه بسیار منظم و در عین حال اصولی جهت سرویس و نگهداری UPS، به اندازه خرید آن اهمیت فراوان دارد. نگهداری و سرویس منظم ups سبب می شود تا این دستگاه به طور ناگهانی از کار نیفتد و عملکرد آن دچار  اختلال نگردد.

سرویس و نگهداری یو پی اس
سرویس و نگهداری یو پی اس

نگهداری و سرویس تجهیزات حساس

همانطور که در متن بالا ( سرویس و نگهداری یو پی اس) به آن اشاره نمودیم نوسانات و قطعی برق شهر سبب خرابی تجهیزات الکترونیکی خواهد شد. در حقیقت تجهیزات حساس آسیب پذیر تر می باشند و موجب هزینه تعمیر بالا و خسارت سنگین دستگاه ها می شود. تجهیزات پزشکی، تجهیزات حساس ( سرورها و دیتا سنترها)، تجهیزات صنعتی و … تجهیزات حساس الکترونیکی هستند. بهبود کیفیت برق مصرفی اصلی ترین راه حل جلوگیری از خسارت به این تجهیزات می باشد.

مزایای سرویس یو پی اس

مهمترین و اصلی ترین مزیت سرویس و نگهداری یو پی اس، افزایش طول عمر تجهیزات و دستگاه ها می باشد. خصوصا باتری های UPS نقش بسیار مهمی در عملکرد این دستگاه دارند. توجه نمودن به سرویس دوره ای UPS ها سبب افزایش کارایی و قابلیت اطمینان یو پی اس و دیگر تجهیزات متصل به آن می شود. در متن زیر به برخی از مزایای سرویس دوره ای UPS ها می پردازیم:

  •  *استفاده بهینه از تجهیزات و قطعات.
  •  *افزایش بهره وری.
  •  *کاهش هزینه تعمیرات.
  •  *افزایش کیفیت راهبری.
  • * جلوگیری از خرابی دستگاه.
  • * افزایش عمر مفید دستگاه و تجهیزات.
  • * و …

عوامل موثر در جهت افزایش عمر ups

عمر UPS به عوامل گوناگون محیطی همانند ( تابش مستقیم آفتاب، رطوبت، دما)، کیفیت قطعات استفاده شده در ساخت آن، نگهداری و سرویس دوره ای بستگی دارد. با سرویس و نگهداری یو پی اس، این دستگاه با قابلیت اطمینان بالایی عمل می کند و می تواند بیشتر از  ۲۰ سال ماندگاری داشته باشد.

اهمیت سرویس و نگهداری یو پی اس

سرویس و نگهداری صحیح و به موقع یو پی اس

سرویس و نگهداری یو پی اس ها شامل کنترل برق ورودی، چک نمودن ولتاژ، تمیز کردن دستگاه و دیگر قطعات، تست نمودن عملکرد باتری، تست نمودن درصد مصرف انرژی به وسیله باتری، فرکانس های خروجی و ورودی و … است. شرکت معتبر توان صنعت با سرویس و نگهداری به موقع و صحیح یو پی اس ها سبب جلوگیری از خرابی این دستگاه و تجهیزات متصل به آن می شود.

نکات مهمی که برای سرویس و نگهداری یو پی اس بایستی به آن توجه نمود عبارتند از: بازرسی های منظم، چک نمودن به موقع و …

انتخاب خدمات مناسب جهت نگهداری  سرویس ups

جهت اطمینان از عملکرد مناسب و افزایش عمر UPS و دیگر تجهیزات، بسیار امری ضروری و مهم است که کار تعمیر و سرویس یو پی اس و دیگر تجهیزات مربوط به آن را به تکنسین های ماهر و کاربلد در این حوزه بسپارید. مهندسان و تکنسین های آموزش دیده و ماهر شرکت توان صنعت با بکارگیری پیشرفته ترین دستگاه ها، کوچکترین مشکلات و تغییرات به وجود آمده را در این تجهیزات شناسایی نموده و در راستای رفع آن اقدام می نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *