باتری SLA پو پی اس

مفهوم مخفف SLA در باتری های یو پی اس چیست؟

همه چیز در مورد باتری های یو پی اس لازم است بدانید

باتری های دستگاه یو پی اس نوعی از باتری های قابل شارژ می باشند و در صورت اختلال در انتقال برق ( قطعی یا نوسان برق شهری) این باتری ها با منبع اصلی خود، برق دستگاه را تامین خواهند کرد.

هدف اصلی این باتری ها تامین برق موقت، در زمان خاموشی دستگاه ( جهت حفظ نمودن اطلاعات و جلوگیری از آسیب به تجهیزات) می باشد. باتری ها جزو مهمترین اجزای یو پی اس ها می باشند. با ما همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین باتری های یو پی اس (SLA) آشنا نماییم.

انواع گوناگونی از باتری های یو پی اس در بازار وجود دارند. هر کدام از این باتری ها جهت کاربرد و با ویژگی های شار و دشارژ بسیار خاصی طراحی و ساخته شده اند. یکی از موارد بسیار مهم جهت عملکرد بهتر یو پی اس، انتخاب باتری مناسب برای آن است.

در حقیقت عدم انجام این کار سبب کاهش عملکرد باتری و گاهی اوقات صدمات جبران ناپذیری می شود و در نهایت منجر به کاهش طول عمر باتری خواهد شد. در کل باتری های UPS به دو دسته ( باتری های سرب اسیدی خشک یا باتری سیلد اسیدی ( SLA) و باتری سرب اسیدی) تقسیم می شوند.

باتری SLA
مخفف SLA در باتری یو پی اس چیست؟

مخفف SLA چیست؟

باتری های سیلد لید اسید یا به عبارت دیگر SLA مخفف عبارت انگلیسی  (Sealed Lead Acide) است و جزو باتری های مهر و موم و یا به عبارت دیگر وکیوم شده هستند. این باتری ها دارای دریچه می باشند و این دریچه فشار داخل باتری  SLA را تنظیم خواهد کرد تا از تجمع گازهای هیدروژن و اکسیژن درون باتری جلوگیری کند. دریچه های باتری با آزاد نمودن فشار اضافی و یا با جذب کردن اکسیژن، فشار داخل باتری را تنظیم خواهند کرد.

این باتری ها برای کاربردهایی که به فضای بسیار کمی نیاز است و امکان تهویه خوب فراهم نمی باشد، بسیار مناسب هستند. این نوع باتری های یو پی اس، جزو ایمن ترین باتری های سربی اسیدی به شمار می آیند.

ویژگی و مزیت های باتری SLA چیست؟

ویژگی های باتری SLA چیست؟

همانطور که در متن بالا به آن اشاره نمودیم باتری های SLA نوعی از باتری های سربی اسید هستند. این باتری ها دریچه قابل تنظیم معروف می باشند. این نوع باتری ها نیازی به نگهداری و تعمیر ندارند و دارای یک تهویه امنیتی مناسبی هستند تا در زمان فشار داخلی بتوانند گاز آزاد کنند. این باتری ها از دو الکترود فلزی ( سرب دی اکسید و سرب) و یک محلول اسیدی ساخته شده اند. باتری های SLA بیشتر برای سیستم های خانگی و یو پی اس های کوچک مناسب می باشند. این باتری ها از لحاظ نشتی مقاومت بسیار بالایی دارند.

به طور کلی این باتری های سربی اسید ۳ تا ۵ سال دوام دارند و دوام آنها به عوامل مختلفی همچون کاربرد، روش شارژ، دمایی که باتری در آن نگهداری می شود و … بستگی دارد.

بهتر است در زمان شارژ یا دشارژ کردن باتری های SLA آنها را نصفه نیمه شارژ و نگهداری نکنید. زیرا سبب خرابی زودرس و کاهش عملکرد باتری می شود. SLA اگر به طور کامل شارژ نشود، ممکن است میزان ظرفیت اصلی باتری از بین برود. بهتر است این باتری ها را هر ۳ ماه یکبار چک نمایید. 

باتری های SLA را در دمای مناسب و محیط های خشک نگهداری کنید. عمر این باتری ها در طول زمان کاهش پیدا می کند. در صورتی که به صورت منظم و به طور صحیح باتری های شارژ و یا دشارژ شوند بر روی ماندگاری و عملکرد آنها تاثیر خوبی دارد.

در زمان خرید باتری یو پی اس بایستی به ظرفیت، زمان پشتیبانی، نوع خروجی باتری و … توجه نمود. این نوع باتری های یو پی اس، نیازی به تثبیت موقع ندارند.

مناسب ترین و بهترین نوع باتری یو پی اس کدامند؟

انواع باتری ها در یو پی اس ها شامل باتری های نیکل کادمیم، باتری های سرب اسیدی هستند. باتری های SLA بهترین و مناسب ترین باتری ها برای یو پی اس ها هستند. زیرا این باتری های طول عمر بالایی دارند و مقرون به صرفه می باشند. البته ناگفته نماند باتری های SLA طیف وسیعی از دما را تحمل می کنند.

خرید باتری یو پی اس از شرکت توان صنعت

شرکت معتبر و خوشنام توان صنعت به نشانی www.tavansanatco.com  با سال ها تجربه درخشان و موفق در حوزه خدمات، تعمیر، سرویس و نگهداری یو پی اس پیشتاز بوده است. این مرکز با ارائه و تامین انواع قطعات و تجهیزات یو پی اس پاسخگوی شما مشتریان گرامی می باشد.

قبل از خرید باتری یو پی اس می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از راهنمایی های آنها جهت انتخاب و خرید باتری استفاده نمایید. چنانچه نمی دانید ظرفیت باتری، توان مورد نیاز، زمان پشتیبانی یو پی اس، اندازه فریم و برند باتری UPS چقدر می باشد، مشاوران خبره و کاربلد ما در توان صنعت جهت راهنمایی شما آماده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *